loading...
عکس های بارسایی هاا بیا داخل
آخرین ارسال های انجمن
سهیل بازدید : 156 چهارشنبه 27 شهریور 1392 نظرات (1)

ام کامل «ليونل آندرس مسي»
تاريخ و محل تولد :24 ژوئن 1987در روزاريوي آرژانتين
مليت :آرژانتين و اسپانيايي
قد:169سانتي متر
وزن: 67کيلوگرم
«ليونل مسي »در روزاريوي آرژانتين متولد شده است، اما در بارسلونا، همه او را از خودشان مي دانند. بعد از مارادونا، هيچ فوتباليستي نتوانسته به خوبي ياد او را در دل ها زنده کند. تا اين که بار ديگر، در فوتبال آرژانتين حادثه اي رخ داد و آن ، ظهور ستاره اي آرژانتيني ،کوتاه قد، کم وزن با پوستي سفيد، به نام ليونل مسي بود.
ميان همه نگاه ها، «ديگو آرماندو مارادونا» جدي تر از همه او را مي پاييد؛ مارادونا با ديدن بازي هاي مسي به رازي بزرگ پي برد. احساس مارادونا به او مي گفت، اين بار جانشين واقعي اش پيدا شده است . پس از مدتي با تلاش مارادونا و مربي تيم جوانان بارسلونا ،مسي به بارسلوناي اصلي راه يافت و به اين ترتيب ،ستاره جوان، به يکي از بزرگ ترين آرزوهايش دست يافت؛ اما براي مسي ،با ارزش تر از بازي کردن در بارسلونا ،داشتن حامي بزرگي همچون مارادونا بود.



مشکلات پزشکي

در زمان جواني پيشرفت «ليونل مسي »با خبري مبني بر داشتن يک بيماري هورموني ،تحت الشعاع قرار گرفت؛ سرانجام پدرش براي مداواي او تصميم گرفت وي را به اروپا ببرد که همين موضوع ،آغاز سناريوي ورود ليونل به بارسا بود که اکنون ،با غرور ،از داشتن او در دنيا جولان مي دهند، نمي دانيم بيماري وي را معجزه بناميم يا خوش شانسي براي پارسا؟به هر حال او يا به شهر بارسلون گذاشت . وقتي او به دکتر مراجعه کرد ،متوجه شد مي تواند با تزريق نوعي آمپول، کمبود ترشح خود را رفع کند.

روزي که گريه کرد


هنگامي که مسي پا به اسپانيا گذاشت، فقط يک متر و 40سانتي متر قد داشت؛ اما قد، هيکل و توانايي هاي او ،به سرعت شروع به رشد کردند و در زمان کوتاهي ،حدود30سانتي متر به قد او اضافه شد . پس از به ثمر رساندن 37گل در 30بازي در اولين فصل حضورش ،فدراسيون فوتبال اسپانيا به او پيشنهاد کرد در تيم ملي اسپانيا شروع به بازي کند. مربي تيم زير 16ساله ها ي اسپانيا در آن زمان گفت :«ميان بازيکناني در اين سن، او بهترين بازيکني است که در عمرم ديده ام. »اما او آرژانتين را انتخاب کرد و در حالي که فقط 17سال داشت. «خوزه پکر من »براي بازي دوستانه تيم ملي آرژانتين با مجارستان، او را روي نيمکت نشاند. 30دقيقه مانده به پايان مسابقه ،پکرمن او را به زمين فرستاد تا براي اولين بار، پيراهن تيم ملي آرژانتين را به تن کند؛ اما تنها 40ثانيه پس از ورود به زمين ،با گريه بيرون آمد !«ويلموس واژاک » مدافع مجارستان، در همين چند ثانيه ،پيراهن مسي را کشيد و پيراهن او را پاره کرد و بعد از اين اتفاق ،مسي اشک ريزان از زمين بيرون آمد .
از برادرم پول مي گيرم

تمام دوربين هاي خبرنگاران و عکاسان جهان، در پي شکار لحظه هاي متفاوت از زندگي او هستند؛ اما هميشه ناکام مانده اند وحتي يک داستان جنجالي هم از او به چا پ نرسيده است. او آن قدر محجوب است که در زمان مصاحبه با خبرنگاران سرخ مي شود و به حدي خجالتي است که دکو (بازيکن سابق و پرتغالي بارسا )که حکم برادر بزرگش را پيدا کرده، او را براي خريد لباس بيرون مي برد. او خيلي راحت به خبرنگاران گفته برادر ش (ماتياس )مسئول مالي اوست و هر وقت بخواهد ،از او پول مي گيرد و هيچ وقت نمي داند چقدر پول دارد. همان برادري که چندي پيش به جرم حمل اسلحه ،توسط پليس دستگير شد تا منابع خبري آرژانتين ،از رسوايي تازه در زندگي ليونل مسي که وابستگي زيادي به خانواده اش دارد ،خبر دهند.


بهترين جاي دنيا، کاناپه خانه ام است

اکثر دوستان نزديک ليونل معتقدند ،شخصيت او در داخل و خارج از زمين فوتبال متفاوت است؛ با اين که در داخل زمين مي توان جسارت و اعتماد به نفس زياد او را حس کرد، اما در بيرون از زمين تبديل به پسر بچه اي آرام و کم حرف مي شود. مسي در خانه، وقت خود را صرف تماشاي تلويزيون و گوش دادن به موسيقي مي کند. از نظر او بهترين جاي دنيا، کاناپه اتاق نشيمن خانه اش است. غذاي مورد علاقه ليوهم ،خوراک ماهي پخته شده ،البته توسط مادرش است.


ليونل چقدر پول در مي آورد ؟


شايد اگر امسال به رئال مادريد نقل مکان مي کرد، رقمي مي گرفت که حتي کريس رونالدو را هم جا مي گذاشت ؛اما او ماندن را به رفتن ترجيح داد تا همچنان حقوق هفتگي بالايش را بگيرد و منتظر به پايان رسيدن مدت قرار دادش باشد. ليو سال 2005، 12ميليون دلار گرفت و تا سال 2014،اسير اين قرار داد مزخرف خواهد بود ،هر چند مسئولان بارسلونا اعتقاد دارند دستمزد هفتگي او اين قدر بالاست که خيال رفتن هم به سرش نمي زند . مسي بي حاشيه ،به جز آديداس که تا کنون 3قرار داد با هم امضا کرده اند و حدود 2/3ميليون دلار گرفته ،پولي از تبليغات هم به دست نمي آورد. البته مسي از اين بابت ناراضي نيست و مي گويد: «شايد اگر مشغول پول پاروکردن بودم، نمي توانستم براي بازي تمرکز داشته باشم»
همسر دلخواه من

مسي با اين که در اوج محبوبيت و شهرت است و تقريبا محبوب ترين بازيکن کشورش محسوب مي شود، اما هيچ وقت اسير حاشيه نشده و مثل يک جوان سر به زير عادي، زندگي روزمره و بي درد سري دارد.
او البته به تازگي با يک دختر آرژانتيني ساکن اسپانيا آشنا شده و قصد دارد به زودي با او ازدواج کند ؛مسي چندي پيش و در يک مصاحبه، پرده از اين واقعيت برداشت و درباره نامزدش گفت :خوشحالم که همسر دلخواهم را پيدا کرده ام ،او به خوبي من را در ک مي کند؛ «هولا» از خانواده اي کاملا اصيل است و در شرايط خوبي رشد کرده و همين باعث شده، دختر کامل و خوبي شود. مطمئن هستم ما زوج خوبي را تشکيل خواهيم داد. هولا با فوتبال من و اين که بايد تمام وقتي در اختيار فوتبال و تمرينات باشم، کنار آمده، و به خوبي درک مي کند ،يک فوتباليست حرفه اي زندگي عادي ندارد.»
هولا اين دختر خوش بخت هم درباره ليونل گفت :«ليونل برعکس اين که داخل زمين فوتبال، همه را به ترس وا مي دارد ،اما در خارج از زمين، مثل يک کودک، آرام و ساکت است. مي خواهم تمام عمر کنارش باشم و از اين که سر راه هم قرار گرفته ايم ،خوشحالم .مادرم و کل خانواده ام طرفدار پر و پاقرص او هستند و حتي قبل از اين که با هم آشنا شويم ،ليو در خانه ما اسطوره بود !»
مارادونا يک دوست خانوادگي !

ليونل مسي ،بي شک نزديک ترين و شبيه ترين فوتباليست به ديه گو مارادونا اسطوره فوتبال آراژانتين و يکي از برترين بازيکنان تاريخ فوتبال جهان است؛ اما جالب اين جاست ،در حالي که بسياري از کارشناسان و حتي خود مارادونا اعتقاد دارند مسي مي تواند جانشين مناسبي براي او باشد، خودش مي گويد: «شايد حرکات و حتي نوع بازي من شبيه مارادونا باشد، ولي هر گز نمي توانم مثل او باشم. مارادونا در زمان بازي خود، تاثير گذارترين بازيکن آرژانتين در هر باشگاهي که بازي مي کرد، بود. اما من، فقط بعضي موقع ها مي توانم خوب باشم و هرگز باديه گو بزرگ قابل مقايسه نيستم.»
مسي، دوست صميمي «سراجيو آگرو» داماد مارادونا است. او مي گويد :«من از اين که با خانواده مارادونا دوست هستم و با آنها ارتباط دارم، واقعا خوشحالم و سعي مي کنم، هرگز اين رابطه دوستانه به هم نخورد. آنها اين قدر به من لطف داشته اند که حتي نام فرزندشان را ليونل گذاشته اند و اين براي من، واقعا ارزشمند است.»

خوشحالي بعد از گل


خيلي دوست دارد براي خوشحالي بعد از گل، بالاي تابلوهاي تبليغاتي برود و از آنجا براي طرفدارانش دست تکان دهد، اما هميشه همبازي هايش دور او مي ريزند و نمي گذارند کاري که دوست دارد را انجام دهد، خودش مي گويد: اين قدر دوروبرم ريخته اند و من را روي زمين انداخته اند که ديگر يادم رفته دوست دارم چه کاري انجام دهم!
ليونل با پول هايش چه کار مي کند؟

همان طور که گفته شد ،ليونل علي رغم استعداد فراواني که دارد، پول زيادي در نمي آورد ؛اما همان مقدار را هم ،به خوبي سرمايه گذاري کرده است مجله Soccer،براي اولين بار ،عکس خانه اي را که در زادگاهش به مبلغ 2ميليون دلار خريده را منتشر کرد تا همه شگفت زده شوند؛ اين خانه رويايي ،تقريباً شبيه يک قصر است و حتي در آن يک زمين کوچک فوتبال هم در نظر گرفته شده تا ليونل هر وقت خواست در آن با دوستانش بازي کند. البته او هم مانند همه فوتباليست ها ،عاشق ماشين است و يک پورشه کوپه بسيار گران قيمت دارد؛ به اين دارايي ها ،خانه ويلايي اش در اسپانيا و يک قايق تفريحي که به تازگي خريده را هم بايد اضافه کرد . مطبوعات اسپانيايي نوشته اند اين قايق را به توصيه هولا نامزدش خريده و قرار است پس از ازدواج، با آن به سواحل مديترانه بروند.
چيزهايي که درباره ليونل مسي نمي دانستيد

وقتي 11ساله بود، رشد قدش متوقف شد و باشگاه ريوپلات ،ماهانه مبلغ 1500دلار، براي درمانش هزينه مي کرد.
به او لقب «لئو و لاپوگا»داده اند که معنايش «کک»است
«چه گوارا» هم در زادگاه او به دنيا آمده است.
مارادونا به او توصيه کرده ،براي يک فصل هم شده ،به «ناپل »برود و خاطره او را براي مردم اين شهر زنده کند.
بهترين دوستانش در اسپانيا، اينيستا و ژاوي هستند.
براي خانواده اش يک مزرعه بسيار مجهز و گران قيمت خريده و تمام فاميلش ،در آن کار مي کنند.
اهل مسافرت ،گردش و تفريح نيست و اگر وقت خالي داشته باشد، به زادگاهش کنار خانواده مي رود و به جز سفرهاي ورزشي، هيچ مسافرت تفريحي خارج از آرژانتين نداشته است.
چندي قبل ،از يک پاياراتزي (عکاسان سمجي که از ستاره ها، دزدکي عکس مي گيرند) شکايت کرد که منجر به دستگيري و جريمه او شد.
تابعيت اسپانيايي گرفته و يک ويلاي شيک در اين کشور خريده است؛ اما خودش مي گويد هيچ وقت نمي خواهد براي هميشه در اسپانيا زندگي کند و فقط تا زماني در اين کشور مي ماند که فوتبال بازي کند.
قهرماني در المپيک بهترين، خاطره عمرش بوده است.
سال 2009از نظر مجله معتبر «پرو اوويشن »که معتبر ترين بازي هاي رايانه اي ورزشي را توليد مي کند ،به عنوان برترين ورزشکار سال انتخاب شد.
هيچ وقت، نگفت ،با رونالدينيو مشکل دارد؛ اما مطبوعات اسپانيايي به آنها دوستان ظاهري مي گفتند و معتقد بودند، دشمني ديرينه اي با هم دارند.
بازي در فيلم سينمايي «آخرين مدرسه»که يک محصول پر سر و صداي اسپانيايي بود را نپذيرفت . اما دوبار به عنوان بازيگر مهمان، در سال هاي 2005و 2008در 2مجموعه تلويزيوني در نقش خودش بازي کرده است.
پسر خاله هايش ماکسيميليانو و امانوئل بيانچوچي هم ،فوتباليست بوده اند و در تيم هاي فلامينگو برزيل و مونيخ 1860توپ مي زده اند.
روزنامه معروف «ال موندو»، ليونل مسي را با «يوهان کرايف» اسطوره سابق بارسا مقايسه مي کند و نقطه اشتراک بزرگ آنها را ،هوش بالايشان مي داند.
اهل هيچ چيز جز فوتبال نيست و اگر بخواهيم بگوييم غير از خوردن، خوابيدن و فوتبال بازي کردن چه مي کند، فقط مي شود گفت کمي موسيقي گوش مي کند؛ تازه آن هم موسيقي فولکوريک آرژانتيني !خواننده مورد علاقه اش هم «لئوميتولي»است !البته در گوشي موبايلش ،چند آهنگ از استينگ و رولينگ استون دارد، ولي نمي توان گفت آنها خواننده هاي مورد علاقه اش هستند. ليو، خيلي اهل موسيقي نيست و به گفته خودش، فقط وقتي خيلي احساساتي مي شود سراغ موسيقي مي رود.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ..... در تاریخ 1393/01/12 و 16:33 دقیقه ارسال شده است

پسرو داشته باشین ماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه عکس زیباییه


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام به همه!!!!!!!!! خوش اومدید این یه وبلاگ فوتبالیه بارساییه خوشحال میشم عضو این وبلاگ شیدو و نظرای خودتونو در باره این وبلاگ بگین چه خوبی هاش چه بدی هاش تا من بتونم حل کنمــــــــ.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    طرفدار کدام یک هستید؟
    نظرتون درباره بازی نیمار در بارسا چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 94
  • کل نظرات : 85
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 335
  • بازدید سال : 1,138
  • بازدید کلی : 25,372
  • کدهای اختصاصی